HTML

2008.12.15. 22:45 4/7

1. nap - Indulás

2008.12.05., péntek
Útvonal: Budapest - Miskolc - Tornyosnémeti - Kassa - Eperjes - Svidnik - Rzeszów
Távolság: ~480km

Bár az indulás napját a hosszú útra való rápihenésre szántam, természetesen ez nem igazán sikerült. Már reggel f8-kor keltem, édesapámért mentem, bútorszállítottam, még munkahelyről is utólértek. De a maradék pár órát így is izgatott pakolással tölthettem, százszor átnézve minden papírt, vízumot, útlevelet, stb. Autót is szépen összekészítettem, mosás meg volt pár napja, de annak az eső miatt úgyis mindegy volt, teletank + 5 literes kanna is a biztonság kedvéért, hogy nagy meglepetés ne érhessen.

Délután f3 felé indultam el útitársamért, már ebből, a szakadó esőből és a külvárosokban is álló dugóból éreztem, hogy világosban már túl messzire nem jutunk. Bepakolás simán ment, 2 ember gyakorlatilag végtelen mennyiségű cuccot el tud vinni még egy Suzukiban is, hiszen a hátsó ülések "bőséges" helykínálata is megmarad csomagtérnek, igaz így viszont több stoppos is bukott egy ingyenfuvart kint, tőlük utólag is elnézést kérek, amúgy szívesen vittem volna bárkit. Azért az alapvető koncepció volt, hogy nagyobb csomagok csomagtartóba, kaja, pótalkatrészek, ilyesmi az első ülések mögé, bár később kiderült, hogy Belaruszban felesleges ilyen óvatosnak lenni, szerintem nyitott ajtóval is hagyhattuk volna az autót, akkor se visznek el semmit.

Végül nem sokkal 3 előtt útra keltünk; az út első órája a városból kijutással telt, hogy is lehetne másképp péntek délután Budapest. (Az útvonal <Lengyelo. vs. Ukrajna> az utolsó percekig nyitott volt, végül az előbbi lett a nyerő. Nem árulok el nagy titkot, de így utólag szinte bizonyos, hogy mindent figyelmbe véve az ukrán útvonal csak rosszabb lehetett volna; hosszabb is, plusz egy megálló a határon, és Belaruszba ott sem igen jutottunk volna át előbb.) Üllői, Hungária Krt., M3 kivezető, stb. és az agglomerációs gyűrű végéig még az autópályán is sokáig nagy forgalom, max 100-as tempó, sajnos sokan az eső miatt még ezt is túlzottan veszélyesnek érezték. Az autópályán azért gyorsan repültek a kilométerek, az első pihenőt az általam már sokszor tesztelt encsi Mol-kúton tartottuk (sok lehetőség amúgy sincs a környéken). Utána átsuhanás a schengeni-határon, megálló Kassán szlovák autópályamatricát venni, igaz csak Eperjesig (Presov) van egy 30km-es szakasz, de a felkészülésből valahogy a szlovák rész kimaradt - volt nálunk Magyarország térkép, Ukrajna, Ukrajna-Moldova-Fehéroroszország, de Szlovákia egyiken sem volt rajta használhatóan, így sajnos egyik irányba sem próbáltam meg elkerülni ezt a szakaszt, maradt a kb. 1200Ft-os beruházás. 

Amúgy ezen a szakaszon térkép nélkül sem nagy kunszt eltalálni, szlovák részen Svidniket kell követni, utána meg Pl is ki van már írva, gyakorlatilag egyetlen egyenes út vezet Rzeszówba. Itt tankoltunk először, 460km után, és eddigre már nagyjából a tarrbélai végtelen esőzés is alábbhagyni látszott. Eltévedni is itt sikerült először, megesküdtem volna hogy Lublint és Radomot is arrafelé mutatta a tábla, amerre mi lefordultunk, mégis a Rzeszów-Lublin-Radom villa rosszabbik ágán indultunk el. Sebaj, szerencsére volt összekötő út, amit a kis forgalom, és este 11 lévén kihasználtunk egy remek útmenti kocsiban alvásra. Aki próbálta már tudja hogy még menet közben is jobb aludni, és inkább volt 5 óra szenvedés mint alvás, mégis elég volt arra hogy simán bírjam a másnapot, és ne teljesen kimosva jelenjünk meg a határon. Holnap végtelen lengyel tájjal, részletes határátkelési beszámolóval, és első belarusz élményekkel folytatom!

(A záróképén felhívnám egy fontos vívmányra a figyelmet, amit valahogy Magyarországon sehogy sem sikerül felfedezni, pedig tapasztalatom szerint már 7 éve Romániánan is így építettek minden utat. És itt is ezt láttuk Lengyelországban, és Belaruszban is mindenhol, hogy az országutak, főleg a nagy forgalmú, kamiontranzitosak lehúzódósávval készülnek - a frontális ütközés esélye még 4 autó esetén is minimális, nem kell órákat szívni lassabb járművek mögött, stb.)

 

Szólj hozzá!

Címkék: hasznos élmények útvonal


A bejegyzés trackback címe:

https://viaminsk.blog.hu/api/trackback/id/tr90824660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.