HTML

2008.11.15. 07:57 4/7

Mennyi az annyi - 2. rész: kilométerek

Aki nem szeret számolgatni, vagy esetleg nem kedvelte az előző bejegyzést, az ezt is lapozhatja :)

Szóval nézzük egy kicsit részletesebben az etapokat. Két alapvető tényezővel mindenképp kell számolni:
 

- Belarusz lapos. Legmagasabb pontja jó 2/3-áig ér a János-hegynek a tengerszint felett (Dzyarzhynskaya Hara, 345 méter. Nem lövöm le a poént, mindenki nézzen utána, hogy honnan kapta a nevét. Érdemes...). Ez autózás szempontjából jó, egyenes utak, nincs emelkedő, kanyargás. Persze egy hegyi szerpentin is izgi, de első sorban most az átlagsebesség szempontjából nézem
- Időjárás: itt leginkább a hó a kérdés, a hideg az garantált (kb. -10fokos decemberi átlag)

Az egyéb faktorok közé tartozik az utak állapota, ami az útikönyvek szerint rossz, viszont az útikönyveket nyugaton írják, amihez képest keleten minden út rossz. Így előítéleteim nem igazán vannak, Magyarország után még akár pozitív csalódást is el tudok képzelni.

Az etapok (mindent az Agip útvonaltervezőjével kalkuláltam, egy kicsit felfelé kerekítve az eredményeken: www.agip.hu/webcontent.omeco/folder_5301.html Részúticélt nem tud számolni, viszont minden belarusz települést kíválóan azonosít, és azt is megtudhatjuk róla, hogy valószínűleg Magyarországot elhagyva egy Agip kutat sem fogunk útbaejteni. Nyilván Lukoilt annál többet.):

1-2. nap: Belaruszt számtalan, jobbnál jobb irányból meg lehet közelíteni. A három legesélyesebb változat:

Mint látható, a legrövidebb a piros. Miskolcig autópálya, utána jóminőségű, gyors út Kassáig, onnan pedig az ismeretlen. Azaz egy rövid szlovák szakasz után egy hosszabb lengyel, kevésbé kiemelt utakat is érintve, aztán átkelés Bresztnél. Egy Moszkva és környéke <-> Budapest viszonylatban tapasztalt autós utazó ismerős az Ukrajna felé kerülést ajánlotta (zöld). Ez kicsit hosszabb, és a kétszeri ukrán átkeléshez sem biztos hogy kedvem van (Szlovákia és Lengyelo. felé ugye már meg sem kell állni a határon), bár az útviszonyok állítólag elég jók. Viszont ha este kell szállást keresni, nem biztos hogy sok jóra számíthat az ember, bár Lvov pont útba esik. Vitathatatlan előnye, hogy kikerüli Breszt Lengyelország felőli részét, ami a fő rizikó faktor (az útibeszámolók 2-3-tól 24-36 órás horrortörténetekig terjednek). Végül a kék mellett szólhat, hogy viszonylag népes települések (Krakkó, Varsó...) mellett megy el, ráadásul Szlovákia után rögtön autópálya van, így ez a legkényelmesebb. Ha ma kéne indulni, akkor egyelőre a piros lenne a nyerő. (természetesn még vannak tovább alternatívák, pl. Breszttől északabbra keresni egy határátkelőt, vagy megpróbálni hajnalban odamenni hátha akkor kisebb a sor). 

piros: ~800km
zöld: ~900km
kék: ~950km 

4. nap: Indulás Bresztből, úticél Minszk, egy kis kerülővel. Hogy más útvonalon menjünk oda és vissza, és mert a legrövidebb úton útbaeső Mir és Njasvizh nincs is hétfőn nyitva, így inkább dél felé tervezem az utat. Megálló Pinskben és Turauban, az egyes állomásokról majd külön akarok írni. Ja és útbaesik a nevével tényleg unikumnak számító Ленин település! Azaz Lenin. Ez cca. 570km, nem lesz könnyű etap, ugyan teljesen sík, de nettóban is 7 órát számolok rá, és késő esti minszki érkezést.

6. nap: könnyes búcsú Minszktől (de csak egy időre). Khatyn útbaesik, egy kis kerülő Polatskba, majd szállás Vitebskben. A kitérővel sem több 330km-nél, szép tájakon, 4-5 óra út lehet. 

8. nap: Vissza Minszkbe, igazából csak Orshát lehet útbaejteni, talán egy átautózást megér. Végig valami autópálya-szerű van, 270km, az eddigekhez képest sétagalopp.

9-10. nap: Minszk-Breszt önmagában is szép táv, ezért is terveztem a minszki tranzit szállást, hogy ne kelljen egyben lezavarni Vitebskből a határig. Ráadásul közben még Mir és Njasvizh is kötelező (ha van úgymond kihagyhatatlan látnivaló Belaruszban, akkor ezek tényleg azok). Másnap korán indulás haza, szinte biztosan a piros útvonal fordítottján. Minszk - Breszt kitérőkkel 400km, a piros meg reméljük visszafelé is nagyjából ugyanannyi km :)

Tehát összesen: 800km + 570km + 330km + 270km + 400km + 800km = ~ 3200km + 10 % városi autózásra és kóválygásra = így jön ki a benzinnél is kalkulált 3500km.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: ukrajna útvonal


A bejegyzés trackback címe:

https://viaminsk.blog.hu/api/trackback/id/tr63769527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.